טוען...

תוכן גינדי

20 ינואר

עיצוב חדר ילדים - חלום הופך למציאות

עיצוב חדר לילד הוא משימה שכל חובב עיצוב ישמח לקחת על עצמו. האפשרויות רבות ומגוונות, כאשר לכל גיל מאפיינים משלו, ונדמה שאין סוף לרעיונות. אספנו עבורכם כמה עצות, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור ילדכם, קצת על טרנדים עכשוויים, וכמה טיפים שימושיים.

ילד בא לעולם
כאשר מדובר בעיצוב חדר לתינוק או לפעוט, כדאי לבחור רהיטים שיוכלו לשמש את הפעוט מינקות ועד כיתה א'. עדיף לצבוע את החדר בצבעים ניטראליים, שאליהם תוכלו להוסיף פריטים ונגיעות צבע ייחודיות בהתאם לרצונכם ולשלב ההתפתחות של ילדכם. פתרונות האחסון צריכים להתאים לפעוט ולצרכיו – זאת אומרת, שדברים שהפעוט אמור להגיע אליהם צריכים להיות בגובה המתאים לו. כשהתינוק מתחיל לזחול, השתמשו באביזרי בטיחות למניעת תאונות עקב סגירת מגירה או טריקת דלת על אצבעות רכות. שקלו האם אתם זקוקים לשידת החתלה, ואם כן, כיצד ניתן יהיה להסב אותה לשימוש אחר כשהתינוק יגדל. הוסיפו נגיעות צבע באמצעות שטיח, ווילון, טפט, מדבקות קיר, אהיל, ועוד כיד הדמיון. 

פנטזיה
אם ילדכם בן חמש ומעלה וחדרו צריך עדכון, תוכלו לנצל את הצורך בעיצוב מחדש להפיכת חדרו לממלכה פנטסטית, המעוצבת בהתאם לאהבותיו. שתפו את הילד בתהליך, למדו את העדפות הצבעים שלו, את תחביביו ואת חלומותיו, ושלבו בחדרו מוטיבים מעולמו. למשל, אם הילד אוהב טבע, ניתן להדביק טפטים או מדבקות קיר שייצרו תחושה של הנוף האהוב עליו: ים כחול ושחפים מעליו, גבעות ירוקות, שמיים כחולים, ג'ונגל על שפע החיות שבו, ועוד. לעומת זאת, לילד חובב נסיעות תוכלו לרכוש מיטה המעוצבת כמכונית או כספינה, והמיטה תשמש גם כצעצוע מלהיב. בנוסף, אם מדובר בילדה שאוהבת נסיכות, תוכלו לרכוש מיטת אפריון, שמיד תשרה בחדרה אווירה של ארמון. אם הילדה אוהבת פיות, תוכלו לשלב אלמנטים מעולמן הקסום, כמו מדבקות, טפטים, מוביילים ועוד. האפשרויות מגוונות, התוצאה מרהיבה והיא תעניק לילדכם חדר אולטימטיבי, מלא דמיון והשראה. יחד עם זאת, מבלי להפריע לפנטזיה, הקפידו לשלב מוטיבים יוצאי דופן על רקע של עיצוב קלאסי, שיאפשר את התאמת החדר בעוד מספר שנים לצרכים המשתנים של ילדכם.

בטיחות
תאונות רבות מתרחשות בבית, ועיצוב נכון של חדר הילדים יסייע במניעתן. אמצעי הבטיחות שתוכלו להשתמש בהם נוגעים למספר תחומים.
• חשמל – כסו שקעים שאינם בשימוש בכיסויי מגן למניעת התחשמלות. כמו כן, הקפידו להסתיר חוטי חשמל מאחורי הרהיטים בצמוד לקיר, למנוע מעידה, נפילת מכשירים ותאונות.
• רהיטים – הימנעו מרהיטים בעלי פינות חדות והקפידו לקבע לקיר ארונות וכונניות. השתדלו להימנע ממיקום מיטה בסמוך לחלון בחדרו של ילד מתחת לגיל חמש, למניעת נפילה מהחלון.
• חלונות – התקינו סורגים או מגבילי פתיחה לחלונות. כך תגנו על ילדיכם מנפילה, ועל חדרם מפריצה.

ריהוט שגדל עם הילד
עם מעט מעוף, תוכלו לרהט את חדר הילדים ברהיטים שעם הזמן ישתנו בהתאם לצרכיו של הילד. שולחן נמוך בחדרו של פעוט יוכל להפוך לשולחן כתיבה כשהילד יגדל, על ידי הארכת רגליו. שולחן קופסה יוכל להפוך לכוורת אחסון תלויה או לשידה ליד המיטה, ושידת החתלה יכולה להפוך לכוננית לאחסון צעצועים. בחנויות רהיטי הילדים תוכלו למצוא רעיונות נוספים, ואל תתביישו להיעזר בצוות החנות. רהיט שניתן להשתמש בו בדרכים שונות יישאר אתכם שנים ארוכות.

איכות
אל תתפשרו על איכות הרהיטים: רכשו רהיטים מעץ מלא והקפידו שהצבעים בהם נצבעו הרהיטים אינם מסכנים את בריאות ילדיכם. עדיף לרכוש רהיטים מחברה מנוסה ומיומנת, המתמחה בתחום רהיטי ילדים. 

מרחב
בתור הורים, אנו רוצים להעניק לילדינו את כל הטוב האפשרי, אולם חדר ילדים עמוס מדי עלול לייצר תחושת מחנק ואי סדר. השתדלו להשאיר מספיק מרחב למשחק ולתנועה בחדר, כך שגם כשחבריו של הילד יבואו לביקור, הם יוכלו לשחק בנחת בחדרו. אם החלל קטן, מקמו ארונות בקירות הקצרים יותר. בנוסף, מיטה מוגבהת שמתחתיה חלל משחק היא פתרון להגדלת החלל, וכן ארגון הרהיטים בצורת האות ר ייצור תחושה של מרחב גדול יותר. בנוסף, אם אחים חולקים אותו חדר, מיטת קומתיים תותיר יותר חלל פנוי למשחק.

רהיט שהוא גם צעצוע
ניצול רהיטים כאביזרי משחק הוא פתרון מוצלח לחיסכון במקום מחד, והזמנה להפעלת הדמיון של הזאטוטים מאידך. הרעיונות אינסופיים – החל ממיטה שהיא ספינת פירטים, עבור דרך פוף שהוא כדורגל ענק או שטיח שהוא משטח למשחק, וכלה בכרית שנראית כמו תנין או כמו נחש. הרעיונות רבים, ועליכם רק לבחור את מה שמתאים לילדכם, מה שיגרום לו לחוש בטוח ואהוב ויפעיל את דמיונו.

19 דצמבר

שיעור עיצוב למתחילים - 6 סגנונות עכשוויים בעולם העיצוב

כאשר ניגשים לעצב בית או דירה חדשה, זיהוי מאפייני הליבה של סגנון העיצוב המנחה של החלל הוא קריטי עבור ההרמוניה העיצובית. על-ידי בחירת סגנון העיצוב המועדף עליכם, תוכלו לפשט את בחירת הרהיטים והפריטים השונים בחלל הבית. בתחום עיצוב הבית יש סגנונות רבים ושונים שאפשר לקבל מהם השראה וליצור על-ידי שילוב מספר סגנונות מראה ייחודי ובעל אמירה. במאמר זה יוצגו לפניכם כמה מסגנונות העיצוב הפופולאריים ביותר כיום.

1. מודרני – העיצוב המודרני של אמצע המאה ה-20 מאופיין בכמה מהפריטים האיקוניים ביותר בעיצוב המודרני. הוא מאופיין בקווים מעודנים, במינימליזם ובצורות טבעיות. העיצוב המודרני משלב בין חומרים שונים כמו פלסטיק, מתכת ועץ.. הרהיטים והפריטים בעיצוב המודרני הם נקיים, אלגנטיים ומתוחכמים. מדובר בעיצובים על-זמניים, שאינם מודרניים מדי, הנותנים תחושה קרירה ועתידנית, ויחד עם זאת – נקיים וסולידיים. עיצובים מודרניים משלבים בדרך כלל צבעים טבעיים ורגועים, עם זריקות קטנות של צבע.

2. תעשייתי – עיצוב בסגנון תעשייתי משתמש במתכת חשופה, בעץ מחוספס, בקירות בטון חשופים וברצפות בטון מוחלק. עיצוב בסגנון תעשייתי הוא טרנד לוהט בעולם עיצוב הפנים, והוא הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, ומתאפיין בדרך כלל בהרבה צבעים מתכתיים – נחושת במיוחד, ברהיטים בצורות גיאומטריות מיוחדות ובאווירה מחוספסת ובוגרת. עיצוב בסגנון תעשייתי יכול לנוע ממודרני ומחוספס עם קווים נקיים יותר, ועד לעיצוב באווירת ווינטג’ כפרית יותר עם הרבה קישוטים, ויש הרבה מרווח תמרון לפי טעמכם האישי.

3.  בוהמייני – עיצוב בסגנון בוהמייני מגלם אווירה נינוחה ורוח הרפתקנית. בסגנון עיצוב זה נשתמש בקישוטים יצירתיים ובשילוב של הדפסים מעניינים בצבעים מרהיבים ובוהקים, במיוחד אדומים או סגולים. המפתח בעיצוב זה הוא להציגג בזהירות מראה “מבולגן” בכוונה, או יותר מדויק לומר, מראה שאינו מוקפד ומינימליסטי. כדי ליישם את הסגנון, השתמשו בהרבה מוצרי טקסטיל: מפות, כריות מיוחדות, שטיחים ועוד, וצרו אווירה חמה וביתית. הריהוט הבוהמייני משתמש בפריטים בעלי אווירה “נוודית”, עם השפעות אפריקאיות, שבטיות, מרוקאיות וכדומה.

4.  כפרי – עיצוב כפרי הוא חם, רומנטי וביתי. האסתטיקה של העיצוב הכפרי צריכה לשלב את מה שתדמיינו כבית בפרובנס: שילוב של צבעי פסטל רומנטיים עם רצפת עץ ועם רהיטי עץ מלא. בסגנון זה נעשה שימוש בהרבה צמחייה, בעציצים ובאגרטלים, עם רהיטים חמים, עם הרבה כריות, עם בדים שונים ועם פרחים.

5.  אורבני – עיצוב אורבני מודרני מקבל את ההשראה שלו מדירות הלופט הגדולות והמעוצבות שבערים הגדולות כמו ניו יורק, לונדון או ברלין. עם אווירה קוסמופוליטית ועירונית, העיצוב האורבני הוא שילוב של פריטים מנוגדים המשלימים זה את זה. מינימליזם מודרני, שיק זוהר, נגיעות אתניות ועיצובים ניסיוניים ומקוריים שלא ניתן לראות בכל מקום – כל אלה מתמזגים יחד לעיצוב המאפיין את שנות האלפיים. מבחינת ריהוט, העיצוב האורבני משתמש ברהיטים גדולים יותר, בצבעים רגועים ובעיצוב יותר סולידי כדי לא להעמיס יותר מדי על החלל.

6.  וינטג’ – עיצוב בסגנון וינטג’ מחזיר את כל הדברים האהובים מהעבר, עם מראה של שוק פשפשים יוקרתי בשילוב של עתיקות, של רהיטי וינטג’ ושל הדפסים שיוצרים אווירה מיוחדת. הריהוט אינו חייב להיות באמת ריהוט וינטג' מקורי, אלאא יכול גם להיות מושפע מהסגנון עם עץ מלא ולא מעובד ועם מראה מחוספס יותר שמעניק תחושה עתיקה. עם דגשים רכים בפריטי העיצוב, כמו כריות גדולות עם הדפסים מעניינים, בשילוב יצירות אמנות על הקירות ועם גופי תאורה ייחודיים, תוכלו ליצור מראה וינטג’ מקורי שלא תמצאו אצל אף אחד אחר.
19 נובמבר

עיצוב החצר והמרפסת - איך עושים את זה נכון?

רבים מאתנו נוהגים לבלות לא מעט במרפסת או בחצר, במיוחד בימים של מזג אויר שמשי ונעים; בין אם מדובר בשעות הבוקר עם כוס קפה רגע לפני היציאה לעבודה, באירוח של חברים בערבים או בילוי סוף שבוע מפנק בחיק המשפחה. מרפסת או חצר, ובמיוחד אם הן מסוגננות, מעוצבות ומתוכננות נכון, יכולות לשרת אותנו לא מעט ולספק לנו מענה מצוין לאירוח, או לפסק זמן מהשגרה. אז איך מעצבים נכון את המרפסת או החצר? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.

טיפים לעיצוב החצר או הגינה
בחירה נכונה של צמחייה - לצמחייה בחצר או בגינה יש תפקיד חשוב מאד: הצמחייה מוסיפה לגינה צבע, סגנון ואווירה. כשמעצבים חצר או גינה חשוב לבחור את הצמחייה כך שתתאים לגודל החצר, לאופי הבית ולמזג האוויר במקוםם בו אתם גרים. המלצה שתמיד עובדת היא לבחור פרחים עונתיים ולהחליף אותם בהתאם לעונות השנה. אפשר לשלב גם כמה עצי פרי, כמו עץ תפוז סיני או עץ לימון ולהשתמש בפירות להכנת קונפיטורות ותיבול סלטים. אם החצר שלכם גדולה, ניתן לשלב גם עצים נוספים כמו אבוקדו, פומלות ועוד. במידה ואתם בוחרים לשתול עצים המשירים עלים, מקמו אותם רחוק ככל האפשר מאזור הישיבה וקחו בחשבון את התחזוקה הנדרשת לשם כך.

ריצוף מתאים – בשנים האחרונות רבים בוחרים לשלב בחצר או בגינה שלהם ריצוף פרקט מסוגנן. הפרקט הפך לאחד מפתרונות הריצוף הפופולאריים ולא בכדי - הוא מוסיף תחושה ביתית ואלגנטית לכל מרחב והוא מצוין כמשטח לאזורר הישיבה. אפשר למצוא כיום פרקטים סינטטיים, המתאימים במיוחד לחצר, וגם פרקטים העשויים מעץ, כמו אורן או איפאה. אפשרות אחרת לריצוף הגינה היא בטון דקורטיבי. בטון דקורטיבי ניתן לשלב סביב הבריכה, אם יש לכם כזו, או באזור הישיבה. הבטון מגיע במגוון צבעים, כולל צבע טבעי. עוד סוג פופולרי של ריצוף הוא אבני בזלת או צפחה, המעניקות לחצר מראה טבעי ופראי, ומתאימות לשימוש עבור שביל הכניסה לבית.

שילוב ריהוט גן בחצר – לפינת הישיבה שלכם בגינה או בחצר חפשו רהיטי גן איכותיים ועמידים בפני פגעי מזג האוויר, במיוחד אם אתם נוהגים לנצל את המרחב הזה לעתים קרובות. אם אתם מעוניינים במראה טבעי "כפרי", חפשו רהיטי גןן העשויים מעץ או מבמבוק. אם המראה המודרני וה"היי-טקי" מושך אתכם יותר, רהיטים מאלומיניום בשילוב זכוכית יכולים להיות בחירה מתאימה. עוד אופציה היא לנסות לשלב בין כמה סגנונות שונים ולהוסיף גם צבע. לדוגמא, אם אתם בוחרים במערכת ישיבה בצבע לבן או בז', זרקו עליה כמה כריות צבעוניות.

טיפים לעיצוב המרפסת

פתרונות הצללה מתאימים – במדינה חמה ושטופת שמש כמו ישראל חשוב לשלב במרפסת פתרון הצללה מתאים שיגן על היושבים בה מפני קרני השמש החזקות. ישנם סוגים שונים של פתרונות הצללה וכן עיצובים שונים מהם ניתן לבחור. פרגולות, למשל, הן פתרון מצוין בעיקר בזכות מבחר הסגנונות בהם ניתן לעצב אותן כך שיתאימו כמעט לכל סוג של מרפסת. אפשר לבחור בפרגולה חשמלית, או, אם מעוניינים במראה טבעי יותר, בפרגולה העשויה עץ או חומר דמוי עץ. מי שמעוניין בפתרון הצללה שאיננו קבוע, יכול לבנות מעין סוכה במרפסת ולכסות אותה בבד צבעוני מיוחד.

ריהוט תואם למרפסת – חשוב להתאים את הריהוט למרפסת על מנת שישתלב בה בהרמוניה. כאשר מדובר במרפסת קטנה, מומלץ לא להעמיס עליה רהיטים רבים אלא לבחור במספר מצומצם של רהיטים איכותיים ונאים. למשל, מערכת ישיבה הכוללת כורסא לשניים וכורסא לאחד. אפשרות אחרת היא לשלב כסאות מסוגננים לצד שולחן עגול קטן. אם המרפסת שלכם גדולה, אפשר גם לשלב בה כיסא נדנדה שיוכל לשרת אתכם, את הילדים או את האורחים שלכם; ובחודשי הקיץ ניתן להוסיף גם פינת ישיבה שכוללת כריות גדולות ופופים צבעוניים. אם הריהוט שבחרתם חשוף לשמש ברוב שעות היום, ודאו שהוא עשוי מחומרים עמידים או לכל הפחות, מכוסה בבד לבן המגן עליו כשאינו בשימוש.

אביזרים משלימים – פעמים רבות דווקא הפרטים הקטנים הם אלה שעושים את ההבדל. אל תהססו לשלב אביזרים משלימים שונים כדי להפוך את המרפסת שלכם לגן עדן של ממש. תוכלו לתלות בה שרשרת של נורות צבעוניות ו/או לשלב גופי תאורה מסוגננים, שיאירו את אזור הישיבה. גם כדי חרס, פסלי נוי או שטיח צבעוני יכולים להוסיף המון.

צמחייה – אם חלמתם על גינה אבל אתם נאלצים להסתפק במרפסת, הנה פתרון מצוין שיעזור לכם להפוך את המרפסת שלכם לחצר אמיתית: אפשר להתקין במרפסת דשא סינטטי מיוחד המתאים למרפסות ולשלב בה עציציםם בגדלים שונים. במידה ומדובר במרפסת גדולה מאד, השייכת לדירת גג למשל, אפשר לשלב בה גינת סלעים עם צמחייה צבעונית ומיוחדת, שתעניק לה מראה טבעי ותייצר תחושה של חצר.

טיפ קטן לסיום: אם אין לכם חצר או מרפסת, הנה רעיון יצירתי ופשוט יחסית שיביא את החוץ אל הפנים, או, ליתר דיוק, יאפשר לכם ליהנות מהנוף הנהדר שבחוץ גם כשאתם בבית - ארגנו לעצמכם פינת ישיבה מסוגננת סמוך לחלון גדול הצופה אל הנוף או תלו מדף עם עציצים בסמוך לחלון.
19 אוקטובר

שיפוץ אדריכלי למתחילים

בואו להעניק לבית מראה של שיפוץ אדריכלי בעצמכם!
מדי שנה, מחליטים ישראלים רבים לרענן את הבית שלהם ולשפר היבטים שונים בו. את הפעולות הספציפיות המאפשרות זאת ניתן לאגד תחת המונח "שיפוץ אדריכלי".

חידוש הריצוף

פעולה משמעותית המרעננת  את הבית כולו היא החלפת הריצוף הקיים בריצוף חדיש יותר, וזאת בהתחשב בעובדה שרצפות עומדות בפני שחיקה מאסיבית, הפוגעת במראה שלהן ובחוזק שלהן גם יחד. אחת המגמות האופייניות ביותר כיום היא הוספת רצפת פרקט, אשר מגלמת בתוכה יתרונות דוגמת מראה אסתטי מרשים, מגע נעים עם הרגל, בידוד תרמי, עמידות לאורך זמן וניקיון ותחזוקה פשוטים ביותר.


פעולת ההתקנה העצמית של רצפות,  ביניהן פרקט, מצריכה כלי עבודה (מסור), ביצוע פעולות מקדימות ובעיקר התנהלות על פי הספר: יישור המשטח, הנחת ספוג הגלילה על פניו, הנחת הפרקט (רצועה לאחר רצועה), חיבור הפנאלים, הנחת הספים ועוד. הריצוף נחשב למורכב יחסית, כך שאפשר לשקול בחיוב הזמנה של בעל מקצוע. זאת, אגב, להבדיל מהמקרה של הוספת חיפויים לקירות, פעולה פשוטה הרבה יותר.


חשיבותה של תאורה
מעבר לתפקיד המעשי שלה, תאורה מהווה פריט אסתטי מהשורה הראשונה. אופציה ראשונה, כמובן, היא להחליף את גופי התאורה, כאשר כיום ניתן למצוא שורה ארוכה של גופים ואמצעי תאורה. כל עיצוב כאן הוא בגדר אפשרות, כאשר מחיר גופי התאורה נוח ואטרקטיבי. אחד הפתרונות המומלצים ביותר הוא רכישת ספוטים לתאורה, במחיר של כמה עשרות או מאות שקלים, דבר שמעניק לתאורה "נפח" ומושך תשומת לב חיובית. את חלקם הגדול של פתרונות התאורה ניתן להתקין באופן עצמאי.


פתרון אחר, מרשים לא פחות, הוא הוספת עמעמי תאורה ("דימרים"). אלו הם מפסקים המאפשרים לשנות את עוצמת התאורה, ועקב כך גם ליצור אווירה רצויה: למשל, אווירה חמימה או רומנטית. את עוצמת התאורה ניתן להתאים בעזרת העמעם לזו הטבעית, ומכאן שגם לחסוך בעלות ההפעלה שלה. יש לציין כי אפשרות זו זמינה בעיקר עבור תאורת LED, אשר מעבר אליה מומלץ עקב הנצילות הגבוהה, החיסכון הכלכלי המשמעותי והעמידות לאורך זמן שהיא מאפשרת.


קירות גבס, תקרה צפה ומה שביניהם
אחד הטרנדים החשובים בתחום עיצוב הבית בשנים האחרונות הוא החלפת תקרות קיימות בכאלה המוגדרות כ"צפות". הכוונה היא להנמכה של חלקים שונים בתקרה, מה שייצור תחושה שהיא ובכן – צפה באוויר. פתרון זה, שבעברו שימש להסתרת צנרות המזגנים המרכזיים, נחשב למרשים מאד מבחינה אסתטית ויוצר עניין ועומק בבית. כמובן שניתן לשלב את התקרה הצפה עם פתרונות תאורה ליצירת שלם הגדול בהרבה מסך החלקים שלו.


אופציה נוספת לשדרוג הבית היא הוספת קירות גבס הנחשבים לאחת האפשרויות המומלצות יותר, כאשר אפשר להקים קירות גבס באמצעות ניצבים, מסלולים, פלטות גבס והרבה מאד כלי עבודה. בתכנון קיר שכזה מילת המפתח היא דיוק, כאשר יש למדוד עד לרמת המילימטר את האזור בו עתיד להיות מונח הקיר. את הגימור, פעולה חשובה לא פחות, ניתן לעשות באמצעות מרק שפכטל.


חידוש המטבח
מטבח נחשב לאחד החללים החשובים ביותר בבית, אם לא החשוב מכולם. לכן, ברור מדוע שינוי בו יכול להשפיע לטובה על מראה הבית כולו, כמו גם על איכות החיים של בני הבית. פעולה ראשונה שאתם יכולים לבצע היא החלפה חיצונית של ארונות המטבח, אשר מטבע הדברים זולה יותר מאשר הקמת המטבח מאפס, או החלפת הרהיטים כולם.

לעיתים כל שנדרש במטבח הוא שינוי קטן אפילו יותר, שעושה הבדל גדול. באמצעות ציפוי הארונות, צביעה מחודשת שלהם או אפילו החלפת אביזרי הפרזול (ידיות, מסילות וכיוצא בזה) ניתן לשפר את ערכו של המטבח בעשרות מונים.


חידוש האמבטיה
לא ניתן שלא להתייחס לחדר האמבטיה, אשר אף הוא זקוק לשדרוג ולשיפוץ אחת למספר שנים. השיפוצים המקיפים יותר של האמבטיה יכללו פירוק של אביזרים שונים שמעוניינים להחליף (אביזרי אינסטלציה, האריחים, הכלים הסניטריים ועוד).  במידה ועושים זאת באופן עצמאי, חשוב להקפיד שלא תהיה פגיעה בתשתיות האמבטיה. ברוב המקרים רצוי להחליף את צנרת הניקוז של האמבטיה, כשפעולות של ריצוף או חיפוי, או לחילופין החלפת אביזרים וכלים שונים, יכולות לחולל הבדל גדול במראה האמבטיה ובאופן השימוש בה.


כמובן שגם עבור המעוניינים בשינוי דרסטי פחות, קיימים פתרונות. יש בנמצא פעולות פשוטות יותר, אשר המהות שלהן אסתטית במהותה. המרכזיות שבהן הן חידוש או ציפוי האמבטיה, אשר מטבע הדברים נשחקת בצורה דרסטית עם הזמן (רצוי להעדיף צבעים אקריליים). גם את קירות האמבטיה, כמו קירות הבית כולו, מומלץ לצבוע אחת למספר שנים: בייחוד אם לוקחים בחשבון את העובדה שהמגע האפשרי של מים עם קירות פוגע באחידות הגוון שלהם בצורה ניכרת.
הצהרת נגישות

"גינדי החזקות" רואה חשיבות רבה בהנגשת שירותיה לאנשים עם מוגבלות. אנו פועלים באופן שוטף להנגשת השירותים שלנו, לרווחת כלל לקוחותינו ובהם לקוחות עם מוגבלות.
התאמות אלו נערכו בהתאם להוראות הנגישות בדין תוך הסתייעות בגורמי מקצוע מתחום הנגישות במטרה להעניק ללקוחותינו שירות נגיש וחוויית לקוח מיטבית.

שירות לקוחות המענה במוקד הטלפוני נגיש, כך שהמידע מוקלט בשפה ברורה, בקצב איטי וללא מוסיקת רקע. אמצעי חלופי ליצירת קשר טלפוני: moked@gindih.co.il, פקס: 03-6947949, וכן לפי פרטי ההתקשרות עם משרדי המכירות המופיעים להלן. יש לציין דרכי התקשרות למענה חוזר.
כתובת: מרכז עזריאלי 1, מגדל עגול, ק.34, תל אביב.

נגישות אתר האינטרנט
אתר זה עושה שימוש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלות ספציפית להתאים את ממשק המשתמש של האתר (ממשק המשתמש) ולעצב אותו לצרכים האישיים שלהם.
בנוסף, האתר משתמש ביישום מבוסס AI הפועל ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את בעיות ה- HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות של האתר לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים ופונקציות מקלדת המשמשות אנשים עם לקויות מוטוריות.

קורא מסך וניווט במקלדת באתר האינטרנט שלנו
האתר שלנו מיישם את טכניקת תכונות ה- ARIA (יישומי אינטרנט עשירים נגישים), לצד שינויים שונים בהתנהגות, על מנת להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים אצל קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מפונקציות האתר שלך. כאשר משתמש עם קורא-מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא-המסך כדי שיוכלו לגלוש ולהפעיל את האתר בצורה יעילה. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר של קוראי מסך, לצד צילומי מסך של דוגמאות לקוד:
אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מנהלים תהליך רקע שלומד את רכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות שוטפת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה אנו מספקים לקוראי המסך נתונים משמעותיים באמצעות מערך התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טופס מדויקות; תיאורים לסמלים הניתנים לפעולה (סמלי מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות לתשומות טפסים; תפקידי אלמנטים כגון כפתורים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים.
בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי מבוסס זיהוי-אובייקט תמונה כתג ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קוראי מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקשים Alt + 1. משתמשי קוראי מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעלת מצב קורא המסך ברגע שהם נכנסים לאתר.
התאמות אלה תואמות את כל קוראי המסכים הפופולריים כולל JAWS ו- NVDA.
מיטוב ניווט במקלדת: תהליך הרקע מתאים גם את ה- HTML של האתר ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו- Shit + Tab, להפעיל נפתחות עם מקשי החצים, לסגור אותם באמצעות Esc, לחצני הדק וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו לתיבת סימון באמצעות מקשי החצים, מלא אותם באמצעות מקש הרווח או מקש Enter.
בנוסף, משתמשים במקלדת ימצאו תפריטים לניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt + 1, או כאל האלמנטים הראשונים באתר תוך ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בקפיצות המופעלות על ידי הזזת מיקוד המקלדת לכיוונם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשרים להתמקד במיקוד החוצה ממנה.
• משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כמו "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (כפתורים) ו- "G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.
פרופילי נגישות הנתמכים באתר שלנו
פרופיל בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בצורה בטוחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.
פרופיל לקוי ראייה: פרופיל זה מתאים את האתר כך שיהיה נגיש לרוב ליקויי הראייה כמו ראייה משפילה, ראיית המנהרה, קטרקט, גלאוקומה ואחרים.
פרופיל נכות קוגניטיבית: פרופיל זה מספק תכונות עזר שונות המסייעות למשתמשים עם מוגבלות קוגניטיבית כמו אוטיזם, דיסלקסיה, CVA ואחרים, להתמקד באלמנטים החיוניים ביתר קלות.
פרופיל ידידותי להפרעות קשב וריכוז: פרופיל זה מפחית באופן משמעותי את הסחות הדעת והרעשים, בכדי לעזור לאנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז והפרעות עצביות לגלוש, לקרוא ולהתמקד באלמנטים החיוניים ביתר קלות.
פרופיל משתמשים עיוור (קוראי מסך): פרופיל זה מתאים את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כמו JAWS, NVDA, VoiceOver ו- TalkBack. קורא מסך מותקן במחשב המשתמש העיוור ואתר זה תואם אליו.
פרופיל ניווט במקלדת (לקוי מנוע): פרופיל זה מאפשר לאנשים לקויי מנוע להפעיל את האתר באמצעות הלוח המקשים, Shift + Tab, ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כמו "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F"
התאמות ממשק המשתמש, העיצוב והקריאות הקיימות באתר האינטרנט שלנו
התאמות גופן - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוג), להתאים את המרווח, היישור, גובה הקו ועוד.
התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודי צבע שונים כגון אור, כהה, הפוך ושחור-לבן. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבע של כותרות, טקסטים ורקעים, עם מעל 7 אפשרויות צביעה שונות.
אנימציות - משתמשים באפילפסיה יכולים לעצור את כל ההנפשות המפעילות בלחיצת כפתור. הנפשות הנשלטות על ידי הממשק כוללות קטעי וידאו, GIF ומעברים מהבהבים של CSS.
הדגשת תוכן - המשתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש אלמנטים ממוקדים או מרחפים בלבד.
השתקת שמע - משתמשים עם מכשירי שמיעה עלולים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות בגלל השמעת שמע אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את האתר כולו באופן מיידי.
הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, ומאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.
פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים אפשרות לשנות את צבע וסמן הסמן, להשתמש במצב הדפסה, לאפשר מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.
תאימות דפדפן ותמיכה טכנולוגית
אנו שואפים לתמוך במערך הרחב של הדפדפנים והטכנולוגיות המסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור בכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות מגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות מעל 95% מנתח שוק המשתמשים כולל גוגל כרום, מוזילה פיירפוקס, אפל ספארי, אופרה ומיקרוסופט אדג ', JAWS ו- NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור חלונות ומשתמשי MAC.
הערות, הערות ומשוב
למרות המאמצים הטובים ביותר שלנו לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או קטעים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך הנגשה או חסרים להם פיתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ועדיין, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה ופיתוח ואימוץ טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות התקדמות טכנולוגית.
אם מצאת תקלה, אם את/ה מתקשה להשתמש בהיבט כלשהו באתר או אם יש לך רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע ממך. תוכל/י לפנות לרכז הנגישות שלנו באמצעות כתובת הדוא"ל הבא: negishut@gindih.co.il

נגישות מבנים
• משרדי ההנהלה מצויים בבניין נגיש לאנשים עם מוגבלות. בחניון הבניין יש חניות נכים, הכניסה לבניין ולמשרדים נגישה ובבניין יש שירותי נכים.
• כתובת: מרכז עזריאלי 1, מגדל עגול, ק.34, תל אביב
• יצירת קשר:
טלפון: 03-6947947, פקס: 03-6947949
מייל: gindi-co@gindih.co.il

משרדי מכירות
"אונו-פארק", קרית אונו, אור יהודה.
משרד המכירות מצוי בבניין נגיש לאנשים עם מוגבלות. בחניון הבניין יש חניות נכים, הכניסה לבניין ולמשרד נגישה ובבניין יש שירותי נכים.
• כתובת: אריאל שרון 8, אור יהודה
• יצירת קשר: טלפון: 8132*, פקס: אין, מייל: onopark@gindih.co.il
"אפר האוס" תל אביב
• כתובת: שדרות רוקח 101 (גני התערוכה, כניסה משער מס' 1 מול תחנת רכבת ת"א האוניברסיטה)
• יצירת קשר: טלפון: 9997*, פקס: אין, מייל: upperhouse@gindih.co.il
• חנית נכים: נגישה (יש רחבת חניה צמודה למשרד עם חניות לנכים)
• כניסה למשרד: נגישה
• שירותי נכים: בתוך משרד המכירות ובחדרי שירותים בביתנים שונים המצויים בגני התערוכה.
"ווסט הוד" הוד השרון
יש חניית נכים ברחוב, הכניסה למשרד נגישה.
כתובת: הראשונים 2, הוד השרון.
יצירת קשר: טלפון: 2974*, פקס: 09-8667711, מייל: office@westhod.co.il
* משרדי שינויי הדיירים הנמצאים בתוך אתרי הבניה אינם נגישים. ניתן לקבל את השירות במשרדי הקבלן המבצע של הפרויקט הרלבנטי או במשרדי החברה, בתיאום מראש. לשם קבלת שירות נגיש במקרים אלו, אנא צרו קשר עם מוקד שירות הלקוחות לפי הפרטים המופיעים ברשימה לעיל.
דרכי פנייה לבקשות והצעות לשיפור בנושא נגישות
לבקשות והצעות בנושא נגישות, אנא צרו קשר עם רכז הנגישות, אדריכל איתן אקהאוז:
טלפון: 03-6947947
מייל: negishut@gindih.co.il

תאריך עדכון: 14.06.2021

Sarona logo
רכישת חוברת המכרז
לקבלת חוברת המכרז והטפסים הנלווים אנא מלאו את פרטיכם:
לפרטים נוספים חייגו 1-800-383-737
Sarona לוגו
רכישת חוברת המכרז
לקבלת חוברת המכרז והטפסים הנלווים אנא מלאו את פרטיכם:
תודה רבה, פרטיך התקבלו בהצלחה
אירעה שגיאה בביצוע התשלום, אנא צור קשר עם שירות הלקוחות 1-800-383-737
לפרטים נוספים חייגו 1-800-383-737
WestSide לוגו
הרשמה להגרלה
להרשמה להגרלה אנא מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם:
לפרטים נוספים חייגו *3219